Verbanden leggen tussen alle bedrijfsgegevens – hoe doe je dat?

Data analyse creëert kansen

47329607_s

Ook jouw bedrijf puilt uit van de informatie. Informatie waar je direct bij kunt, zoals omzetcijfers of het aantal unieke bezoekers van je website, maar ook informatie die niet direct in het oog springt. Dit is de informatie die ontstaat wanneer je verbanden legt tussen bedrijfsgegevens.

Het lastige aan het leggen van deze verbanden, is dat niet alle data netjes op een plek verzameld is. Ga maar na: er zijn databases van softwarepakketten waarin allerlei data is opgeslagen, maar er zijn ook Excel sheets en websitecookies. Allemaal plekken waar relevante data wordt opgeslagen en het zou enorm praktisch zijn wanneer je al deze data met elkaar kunt combineren. Maar hoe doe je dat?

Data analyse creëert kansen

Het goede nieuws is uiteraard dat het verbanden leggen tussen alle bedrijfsgegevens niet zo ingewikkeld is als dat het klinkt. Hier zijn data analyse tools voor waarmee je bijvoorbeeld:

  • Verbanden legt tussen data uit verschillende systemen
  • Rapportages maakt van data uit verschillende systemen
  • Verschillende data formaten eenvoudig verwerkt
  • Bedrijfsgegevens aan externe data koppelt
  • Meer inzicht in de bedrijfsprocessen krijgt
  • Analyses herhaalt om veranderingen waar te nemen
  • Nieuwe kansen, mogelijkheden en markten ontdekt

Zoals je ziet, kun je data analyse voor veel verschillende doelen inzetten. Op die manier sluit deze manier van werken altijd aan op de vragen die jij als ondernemer kunt stellen over je eigen bedrijf. Dat is een groot voordeel, want als er iemand moet weten hoe de zaken ervoor staan en behoefte heeft aan betrouwbare informatie, dan ben jij het wel.

14 november 2019

Themas BI

New call-to-action